Polska wersja językowa English version Deutsche Sprachversion

Jest furtka dla prezentów od agnecji marketingowych

22 czerwca 2015 r.

Przekazanie nagrody o małej wartości spełnia warunki usługi kompleksowej, ale samochodu już nie. A to oznacza różne sposoby rozliczania VAT

O rozliczaniu przez firmy akcji promocyjnych prowadzonych ze wsparciem agencji marketingowej pisaliśmy już nieraz. Wydawać by się mogło, że na gruncie polskim podejście Naczelnego Sądu Administracyjnego i fiskusa jest już całkowicie ugruntowane – firmy nie mogą dokonywać pełnego odliczania VAT od poniesionego wydatku, jeśli w ramach kampanii przekazywane są nagrody. Jednak ciekawą kontynuację dyskusji w zakresie rozliczania kampanii marketingowych wykorzystujących profesjonalne agencje przedstawił NSA w trzech orzeczeniach z zeszłego roku (z 11 grudnia 2014 r., sygn. akt I FSK 1863/13; z 4 września 2014 r., sygn. akt I FSK 1001/13; z 15 lipca 2014 r., sygn. akt I FSK 1249/13). Uzależnił bowiem sposób rozliczeń między firmą zlecającą a agencją od wartości nagrody!


Gazeta Prawna 2015-06-15