Jest furtka dla prezentów od agnecji marketingowych
22 czerwca 2015 r.
Przekazanie nagrody o małej wartości spełnia warunki usługi kompleksowej, ale samochodu już nie. A to oznacza różne sposoby rozliczania VATO rozliczaniu przez firmy akcji promocyjnych prowadzonych ze wsparciem agencji marketingowej pisaliśmy już nieraz. Wydawać by się mogło, że na gruncie polskim podejście Naczelnego Sądu Administracyjnego i fiskusa jest już całkowicie ugruntowane – firmy nie mogą dokonywać pełnego odliczania VAT od poniesionego wydatku, jeśli w ramach kampanii przekazywane są nagrody. Jednak ciekawą kontynuację dyskusji w zakresie rozliczania kampanii marketingowych wykorzystujących profesjonalne agencje przedstawił NSA w trzech orzeczeniach z zeszłego roku (z 11 grudnia 2014 r., sygn. akt I FSK 1863/13; z 4 września 2014 r., sygn. akt I FSK 1001/13; z 15 lipca 2014 r., sygn. akt I FSK 1249/13). Uzależnił bowiem sposób rozliczeń między firmą zlecającą a agencją od wartości nagrody!
Gazeta Prawna 2015-06-15
Pozostałe aktualności:
- Minimalne wynagrodzenie i minimalna stawka godzinowa w 2022 r.
- Przypominamy - świadczenia urlopowe wolne od składek ZUS
- Jeden wykaz podatników VAT już dostępny.
- Rząd przyjął projekt ustawy wprowadzającej PIT zero dla młodych.
- Zmiany do rozporządzenia w sprawie kas rejestrujących.
- Co zmienia się w przepisach dla przedsiębiorców od 2019 roku (część II)